Natt funderingar

Såg en film ikväll, 50/50, handlade pm en kille som va 27 år och fick reda på att jan var cancersjuk. Sådan filmer får mig att fundera otroligt mycket på livet. På vad JAG anser vara viktigt. Vad vill jag med mitt liv? På bråkdelen av en sekund kan allt förändras. Är jag då nöjd med mina val? Finns de något jag skulle ångra? Min skräck, ligga för döden och ångra. Jag vill inte det, jag vill nyttja mitt liv maximalt. Men går det i dagens samhälle? Eller ska man anpassa sig och leva ut "lagom"? Lagom är bra, men inte i alla sammanhang. Jag menar inte att jag vill resa jorden runt på 1 år och besöka alla platser jag vill se och sen tänka "ja men nu har jag sätt världen, nu e jag klar". Jag menar att jag vill se över mitt levnadssätt. Hur vill jag leva mitt liv? Fram tills dagen jag dör. Dagen då jag inte vill ligga och ångra och säga till mitt barn (barnbarn?) att inte gå misste om så mycket som jag gjorde för att jag valde att anpassa mig i dagens samhälle. Eller är det de man ska göra? Blir man lycklig då? Om man följer ledet, är de trygghet? Ja jag vet inte. Som sagt, jag tänker vääääldigt mycket :) sov gott kompisarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0