Sjukare än sjukast

Fast nu ljög jag kanske lite.. Men som sagt, jag är ganska klen när det gäller sjukdomar och smärta, så jag klagar ganska mycket.. Eller rättare sagt, BEKLAGAR mig.. Haha.. Tönt Töntsson. I vilket fall som helst så är jag sjuk. Flis blev sjuk i Fredags och jag blev sjuk i måndags. En riktig jädrans dunderförkylning åkte jag på. Svettades så mycket av febern att jag kunde vrida ur linnet. Jag lovar, helt sinnes. Och nu har jag sådär jobbigt jädrans ont i hals-fan-skapet, så jag kan inte svälja. Meeeeen, jag började käka penicillin idag, så hoppas de försvinner fortare än fortast. Ligger och dregglar som en å annan lodis numera, och det mina vänner, det är inte kul!! :) Och då slog det mig, när jag låg där i soffan, varför i hela jäkla friden får man MER saliv i munnen när man INTE kan svälja? Det produceras ju hur mycket saliv som helst. Och en grej till, varför gör man penicillin som "bör intas tillsammans med mat", när det sista man vill göra är att SVÄLJA? För det känns ju som att man har rivjärn i halsen. Fatta känslan. Jag mår illa när jag sväljer. Jäkla skithals. Som sagt..... Jag beklagar mig en del här hemma för tillfället..... ;) Skönt att Flis slapp halsontet och bara fick feber i 2 dagar. Hon blev frisk - jag blev sjuk. I vanlig ordning. När ska man bli immun emot dessa barnbakterier???? =) Näää, nu ska jag inte beklaga mig mer. Tack för att ni lyssnade. Tycker ni synd om mig får ni gärna lämna en hälsning med några varma ord. Då kommer det nog kännas mycket bättre i halsen! Jag och min sjukdom tackar för oss och går och beklagar oss lite i soffan istället. Torra får pyssla om mig nu. Får passa på, för snart är jag ju frisk igen. Ha de spade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0