Vad skulle man göra?

Har så många gånger funderat över hur jag skulle reagera om något/några barn skulle vara elaka emot Felicia? Tänk om hon skulle bli mobbad? Hur skulle jag som mamma reagera på det? Antar att det finns ett "rätt" sätt och ett "fel" sätt, det finns det alltid. Men vem bestämmer vad som är rätt och vad som är fel? Hur länge kan barn komma undan med att dom bara är "barn"? För det är precis så det känns idag, när man hör, ser eller läser om just mobbning i skolan. Vad får dessa mobbare till barn för straff egentligen? Vad har det för konsekvenser? Vi satt tidigare ikväll och pratade om mobbning, jag blev så vansinnig bara av att prata om det så jag är rädd att jag skulle sköta en sådan situation på ett ganska "ovuxet" sätt.. Jag skulle bokstavligen talat bli HELT JÄVLA GALEN! På både barnet/barnen och på deras föräldrar! För jag skulle ALDRIG acceptera att Felicia skulle mobba någon/några andra!! Då skulle jag också bli HELT JÄVLA GALEN!! För det är så otroligt jävla fruktansvärt med mobbning! Och de finns inga som kan vara så elaka som barn kan vara emot varandra! Hade jag fått reda på att någon/några barn hade mobbat Felicia, med ord och med slag, my fucking god, jag hade blivit vansinnig. Bara av att skriva om det gör mig förbannad! Jag hade tagit upp luren, ringt deras föräldrar och sagt "-idag ska ditt barn få veta vad karma är, jag lovar, jag kommer slå precis lika hårt som hon/han gjort, inte hårdare, inte lösare. När jag är klar, tycker jag att ni som föräldrar ska se till att uppfostra eran jävla unge." Gaaaah, jag blir upprörd när jag skriver om det! Haha.. Men vad hade hänt då? Jag menar om jag skulle gjort så? Antagligen hade jag blivit polisanmäld och sedan hade jag väl fått något straff. Barnmisshandel, va fan ger de? 2 månader i fängelset eller? Eller kanske tom. samhällstjänst? Ellleeeerr.. Hade jag kommit undan med böter? Ja vem fan vet, dagens rättsamhälle är lite märkligt tycker jag.. Men för att återgå till mobbning, hur överlever föräldrar till svårt mobbade barn? Jag hade nog gått sönder. Mitt hjärta hade gått i tusen bitar. Ja, jag vet inte. Det är ett så enormt diskussionsområde de här. Så jag tror jag avrundar lite lätt med att säga; Föräldrar, lärare, vänner, bekanta, alla, va uppmärksamma och ingrip! Inget annat är rätt. Ha en fortsatt trevlig natt och en bra dag imorgon! Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0