snurrpelle

Va helt bombsäker på att jag uppdaterat bloggen idag, men de hade jag visst inte.. Undra vad som försigår inne i miin skalle egentligen? :) ja ja, just nu håller T på att göra mat, Flis sitter och kastar ut alla våra bestick på golvet och jag surfar nätet. Gött än har det ändå! Har precis kommit in efter en promenad, Flis skulle promt gå själv och hålla i vagnen, så det tog evigheter att gå en liten kortis. Under tiden vi gick sådär sakta som vi gjorde kom jag att tänka på hur bråttom man har hela tiden. Allt ska gå så himla fort, fort fort fooort. Men Flisan hon gick så sakta så sakt, böjde sig ner och tittade på ett löv, gick en liten bit till, stannade, tittade, gick lite till, böjde sig ner och tittade på en sten osv. osv. Så när i ens liv börjar allt det där att allt ska gå så otroligt fort? Varför stannar man inte upp sådär som ett barn gör, ser sig om, och går sakta framåt. Bara undersöker allt runt omkring än. Nää, vi har för bråttom helt enkelt. Vi vill att livet ska rusa förbi. Glömmer allt det viktiga runt omkring oss, bara det går fort. Det är helt sjukt va man lär sig av ett litet barn. Utan att dom medvetet vill lära oss, vi bara granskar dom, ser och lär. Iallafall jag, med mitt eget bran. Jösses vad jag synar henne, ifrån topp till tå, 1000 gånger om dagen! :) Haha.. Så på denna korta lilla promenaden fick hon mig att börja fundera över denna stress och detta tempo jag lever med. Kanske ska lugna ner mig ett par hekto och bara ta det lugnt. Får väl se hur det går :) Nu ska jag kolla FB, älskart. Ha det spade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0