sooola?

Jag har börjat sola igen.. Eller ja, jag har gjort de en gång :) Igår faktiskt, ska sola idag med! Innan jag drar mig utåt kusten. Alltså, jag har ju solat miljarder gånger, men de senaste året har jag nog bara solat ett 10 tal gånger. Har inte haft varken, tid, lust eller ork till att sola. Förr va jag soloman, men sen såg jag till att inte va de längre. Det va ganska jobbigt faktiskt. Man blir ju "beroende" av att vara brun typ. Jag kände mig oerhört ful och sliten när jag inte va brun. Men man får ju extremt ful hy av att sola så jag bestämde mig för att försöka sluta bry mig. Och de gick ju ganska bra. Tycker fortfarande att jag ser sliten ut när jag inte är brun men ser de inte som ett måste längre. Och att vara brun är en sak, men jag va ganska duktig på att sola för mycke så jag va typ mörkbrun. Hahaha. Men ska försöka sola upp en snygg färh och sedan bara sola någon gång då och då. Detta måste intressera er fruktansvärt mycket va? ;) Ja ja.. Nog om solning. Idag har jag och pysen varit ute nästan hela dagen. Hon sov en stund mellan 1-2 sen gick vi ut igen och va ute till 4 ungefär. Skönt att vara ute, inte göra något speciellt bara vara ute. Jag är ju ingen "fika-människa", så jag får hitta på andra saker att göra ute. Brukar bli att jag bara går eller sätter mig i någon park och bara funderar eller tittar. Pysen brukar ju somna efter en stund när vi gått, så när hon sover sitter jag eller så fortsätter jag gå. Intressant? :) Tycker personligen de är as tråkigt att fika, gör det kanske 3 gånger om året, max. Och jag tror inte pysen tycker de är speciellt kul att fika heller, de hade nog isåfall vart i mitt intresse. Hon tycker nog de är roligare att typ gunga eller kolla på fåglar :) Att kolla på mig som dricker kaffe är nog ganska ointressant, tror jag. De hade jag tyckt iallafall om jag va ett litet barn. Försöker tänka så så mycke jag kan, vad skulle jag tycka va roligt om jag va pysen? Men vem vet. Jag har ju egentligen ingen aning, jag bara tror. Vad finns det mer att skriva? Jag längtar ut till pappa och brorsan, jag vill päsa i soffan, spela flipper och inte göra ett jota. Ska faktiskt bli skönt att sova där inatt, inte behöva vakna av att T snarkar eller har pirr i benen, eller behöva avbryta mitt i ett TV-program för att pysen har tråkigt. Sådana kvällar och nätter uppskattas. Dock får man ju ändå en oerhörd längtan efter båda två när man inte har dom nära. Haha. Att man aldrig kan vara helt tillfredsställd? :) Ibland är man nog det, utan att man riktigt reflekterar över det. Skitsamma. Nu ligger pysen och garvar, världens gulligaste skratt! Hahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0