Ahhh Ahhh Ahhh Ahhh

Ja så låter det där jag är.. Funderar på att lägga ut en annons i tidningen, "Nanny sökes, mellan klockan 17-23 alla kvällar i veckan".............. ;) Nu har Felicia skrikit KONSTANT utan avbrott i 23 minuter. Kanske inte låter särskilt länge men när man befinner sig i samma rum som henne så känns det som 23 timmar. 24 minuter nu....... Och innan dess så har hon skrikit från och till sen klockan 16.30.. Kan man säga upp sig som mamma mellan klockan 17-23 på dagarna tro? Klockan 19.30 somnade hon ÄNTLIGEN, men klockan 20.00 så väcktes hon av Tobias som efter FEMTE gången slagit till en lampa som sitter fast i väggen över honom........ Då blev jag mäkta irriterad....................... Så då var det bara att börja om igen. IGEN IGEN OCH IGEN.. Ni som ser charmen i denna "underbara" period som Felicia befinner sig i nu, snälla berätta vad det är för mig, för jag tycker den här perioden är eländig! Och hur kul kan det vara för henne då? Att skrika och skrika och aldrig bli förstådd? Vi testar allt men inget funkar, då finns det bara ett alternativ och det är att hon har ont i magen. Och hur jävla kul är det för en liten bebis på 1 månad att ha ont i magen varje eftermiddag/kväll mellan klockan 17-23? Nääää, jag tänker inte låtsas att jag tycker det är roligt för det tycker jag inte. Tyck att jag är en hemsk mamma, för all del, men att höra ett konstant skrikande i 4-6 timmar är ta mig fan inte ett dugg roligt! Och toppa det med en jävla massa hormoner som gör att man blir ännu mer dum i huvudet.. Nää gott folk, nu går jag och hänger mig! Adjö

Kommentarer
Postat av: charlotte

Nej stackars, inget kul det där, min lilla hade samma problem, och det var en variant av kolik-svårt att säga om det just är det så kolla med din bvc läkare!

Men köp minifom som finns på apoteket,det är mot magknip/ont/gaser som barn brukar få ont av, det är i dropp form som man ger bebisen ca tio minuter före amning/mat.

sen finns även semper droppar som är mot magen då bebisarnas bakteriefloran i tarmen inte är helt utvecklad..



Det hela brukar ge med sig då de närmar sig tre månader, så bara att stå ut..



Finns många alternativ om hur du kan göra för att förebygga genom att hålla henne på olika sätt, rapa henne ofta,ha fastare mat tider om hon får ersättning, massage runt magen, bad osv...



Lycka till /Lotta



2010-05-05 @ 07:12:17
URL: http://charlottegraneklev.blogg.se/
Postat av: Anonym

Akupunktur skall tydligen vara jätte bra för barn med magknip.. (aldrig provat själv men har hört folk som har blivit hjälpa med detta)

2010-05-05 @ 11:45:33
Postat av: Anonym

Snacka med syrran, Nellie har ju haft problem med magen tillochfrån sedan hon var mini... :)

2010-05-05 @ 16:45:20
URL: http://annaellanora.blogg.se/
Postat av: Anonym

men va fruktansvärt :( min son har inte varit så skrikig, men dom gångerna han har skrikit oavbrutet en längre stund har jag bara velat lägga han nånstans å gå. så förstår att du snart inte står ut! hoppas bvc kan hjälpa dig eller att nåt utav tipsen ovan fungerar!! det BLIR bättre även om inte det är nån tröst njust nu

2010-05-05 @ 20:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0