Namn/Efternamn

Jag har tänkt på en sak, i Amerika har dom ju namn såsom Gay, Dick, osv. osv. Det är ju egentligen ganska konstig, inte sant? Det är ju samma sak som om jag skulle döpa min son till Bög eller Snopp, visst? Namnen stavas ju tom. samma som Gay och Dick gör. (Alltså Bög och Snopp) Och det är ju inte bara dom två namnen somm finns, dom döper ju tex. sina söner till Dog (hund) Burger (Burgare, oftast i efternamn) dom är ju f*n inte riktigt kloka där borta! Vem fan döper sin son till Snopp Jakobsson, tex.? Eller Kuk Thorin? Eller varför inte Hund Jakobsson? Jag blir inte riktig på det där alltså. Ganska hjärndött om ni frågar mig faktiskt. Det är väl i stort sätt vad detta lilla inlägg handlade om. För nu ska jag köra ut bror min till Boa! Han skulle visst öla idag. Smarrigt. Ha de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0