ZzZzZzZz

Borde bege mig till sängen men har ingen lust ännu. Sover nere hos mammsen inatt igen.. Började precis snacka om julen. Så fort sommaren är över så börjar ju nedräkningen till julen. Och jag kan för första gången säga att jag inte är det minsta sugen på varken kyla eller snö!!!! Verkligen verkligen inte! Annars brukar jag tycka det ska bli mysigt och roligt med vinter, men inte i år inte. Efter förra vintern så är jag rent ut sagt livrädd för att det ska komma så mycket snö igen. Varför? Jo, därför att vi har varken utrustning, resurser eller kläder till en sådan vinter. För sjutton gubbar, dom visste ju inte ens hur man plogade en väg bra? Nä fy! Snö och vinter i all ära, men inte när vi inte kan behärska en sådan mängd snö. Man kunde ju varken köra bil eller gå på trottoaren. På värgarna var det stora isspår, missade man spåret så körde man va vägen. Normalt? Nepp. Nä fy, jag är faktiskt inte sugen alls på vintern. Jag vill ha sommar ända tills oktober, det skulle vara lagom. Och höst Oktober-November, och den 1 December kan vintern komma. Och så kan den sluta i Februari. Då ska all snö vara borta. Haha.. Det är lagom tycker jag. Nä fy sjutton, när Flisan blir större och kan åka pulka, då blir det kul med mycket snö igen. Nu känns det mer som ett jäkla jobb alltså. Inte kunna köra barnvagnen för att det är för mycket snö. Åh, va jobbigt det lät. Gaah, får sluta klaga på något som inte lär inträffa en på ett par månader ändå! :) Men men.. Snö kan med andra ord vänta, helst tills mitten på december. Men innan Lucia får det gärna vara vitt ute ;) Fast inte så mycket som förra vintern. Nä nu blir jag yr av att tänka på det här. Tror jag klickar mig vidare in på FB. Ha de spade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0