Tvätta, köpa hår, bygga hus

Jag började tvätta förut, men det ångrar jag nu. Åh va jobbigt alltså. Jag tappade all min super-morsa energi precis och tvätt känns såååå långt borta just nu. Gaah. Men va ska en göra? Bara att kila ner i tvättstugan och börja hänga tvätt. Tjohoo! ;) Ja ja, det är sånt som måste göras. Så enkelt är det.


Som ni säkert förstått så är jag liiiiite sugen på att flytta. En aning bara! ;) Och mitt senaste projekt är att faktiskt bygga hus. Köpa tomt och bygga ett eget hus. Men jag vill inte ha ett "färdigt hus", ett sånt man beställer och så kommer dom och riggar upp det och så har man byggt ett "eget" hus som ser ut som alla andras hus. Smidigt, ja, tråkigt, JA. Jag vill rita ett eget. Sån är jag. Men jag kan inte rita hus. Jobbigt läge ;) Och hur mycket kommer det att kosta då? Jag har kommit så långt att jag räknat ut på ett ungefär vad tomten och att dra el och vatten kommer kosta. Sen tillkommer ju själva, HUSET. För att det ska vara lättsålt så bör det vara minst 3 sovrum och helst två toaletter. Oj oj oj oj oj.. Lägga ner projekt bygga-eget-hus? Kanske... Men visst sjutton hade det varit kul. Kan ju vara värt att kolla upp vad det hade handlat om för summa iallafall, och efter det lägga ner det i sådana fall. Ja ja, jag är en människa som har tusen ideér men sällan förverkligar det :) Och nu har jag dessutom en man som kan säga NEJ. Usch va tråkigt det är ibland. Jag är mer "nu-gör-vi-det-och-ser-hur-det-går-vi-kan-alltid-sälja-typ-av-människa" och Tobias är "NEJ-jag-måste-fundera-på-det-i-ungefär-100-år-människa". Undra om vi hade blivit ihop matchade på typ match.com? Haha ;)


Igår köpte jag hår, eller rättare sagt, beställde hem. Också ett impulsköp. typiskt. 1000 kronor fattigare. Jag är ju en sån där som tycker naturligt är snyggt, bra fejkat som inte syns att det är fejkat är också snyggt. Så länge det inte syns så är det ju snyggt. Därför är jag lite skeptisk emot allt som inte är naturligt. Jag gillar inte sånt helt enkelt. onaturligt som inte syns är ju med andra ord snyggt. Eller fattar ni vad jag menar? Ett exempel, löshår som inte syns att det är löshår = snyggt. Löshår som det syns att det är löshår = FULT! Därför är jag lite rädd att jag gjort en dålig affär.. Haha, får väl helt enkelt testa. Får be min super snälla vän matilda att klippa till det lite kanske. ja ja, det är ett problem imorgon, inte nu! ;) Bara för det bjuder jag på en snygg bild. Nu ska jag ner i tvättstugan. over and Out









Kanske skulle köpa träskor och en dosa bak-snus och flytta till Munkedal? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0