Söndagsmys

Idag vart det som sagt Söndagsmiddag på schemat! Drog ut tidigare idag för Tobias ville brygga flädersaft. Så det ägnada han sig åt ett par timmar. Själv bänkade jag mig framför pappas flipperspel en stund :) Idag bjöds det på ribbad Långa, kan vara världens saltaste fisk och jag är ganska så "o-saltig" av mig.. Men det var gott! Till efterrätt hade pappa köpt tårta, jag hatar tårta så det blev ingen efterrätt förmig inte. Äter iofs. nästan aldrig efterrätt, kanske om det är glass eller kladdkaka. Typ det ända jag tycker är gott. Och kanelbullar :) Haha.. Men är ingen stor fantast av bakelser, wienerbröd, tårtor och sånt trams. BLÄ! Har aldrig tyckt om det, kanske gör jag det när jag blir en gammal tant, vem vet? Tanter älskar ju "kaffe-bröd" haha :) Va nere och hälsade på min farfar en sväng med Flisan också, han gillar henne as mycket :) "AS" säger jag nu mera framför allt typ. AS varmt, AS gott, AS roligt, AS gammalt mm. Så sjukt fult! :) Haha..


Tänkte ju också att vi skulle putsat upp våran lille båt idag, men det blev inget med det tyvärr. Har ju fått för mig att jag ska bli seglare så jag gick ner och spanade in en båt på pappas varv som jag har bestämt mig för att jag SKA få i sjön! Pappa säger blankt NEJ! :) Haha. Det är min farfars båt, en Fantasi 37:a, segelbåt! Jätte fin! Den kan jag tänka mig att ta en tur med! Men pappa hade bestämt sig för en annan båt som jag INTE vill segla med. Den va inte lika stekig som den jag vill ha! Haha :) Ska man bli seglare så ska man fan ha en grym segelbåt också! Och naturligtvis en Henry Lloyd jacka! Så en sådan skall jag gå och kolla ut på Smögen imorgon! ;) Varför jag helt plötsligt bestämt mig för att bli en stekig seglare vet jag faktiskt inte, men det verkar rätt just nu. Imorgon? Det vet jag inte, men nu, defenitivt rätt! Jag är nu mera seglare rakt in i hjärtat! Med det tackar jag för mig! Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0