Pass på

Ja en får passa på att nöta internet lite snabbt när Flisan ligger däck. Men hon har en tendens att bruka vakna just när jag bestämmer mig för att skriva några rader här. Vi får se hur det går idag! :)

Vaknade 10.11 idag, vilken lyx! Men det ska jag säga er, nu när Tobias har semester är jag en riktig sömntuta på morgonen. Inatt fick jag dock gå upp för Flisan vaknade och hade panik för hon var så tät i näsan. Och det är benne mig inte det lättaste att få henne att vara still då! Så att spruta upp sån där vatten lösning är inte det lättaste. Nu kommer jag dock inte ihåg vad det heter, köpte det ute på Barnvagnsbutiken, vill inte ge henne nässpray, känns så fel att ge henne sådana saker. Så jag hittade en naturlig nässpry som löser upp snoret och sen får man suga upp det med en nässug! :) Haha, visst låter det smarrigt? ;) Men det är iallafall inte det lättaste, för man är ju så rädd att hon ska kasta huvudet på något sätt och få ont av den där nässprayen som kanske slår i näsan då. Ja fy sjutton, det är ett nedrans mäck med det där! Men tillslut gick det, och jösses så mycket snor det kom ut! Stackars lilla Flisan, men skönt för henne när den persen var över! Då somnade hon så gott! Men sedan vaknade hon vid halv 6, men då pillade jag in nappen så somnade hon om för att sedan vakna klockan 08.30! Och då gick Tobias upp. Så hon sover faktiskt ganska bra om jag får säga det själv. Har ju hört om dessa mardröms mornar, när barnet aldrig sover längre än till 05.30-06.00! Det är ganska tidigt tycker jag. Så jag är nog lite bortskämd med ett bra sovande barn! Men som sagt Flisan är ju ett A-barn, inget snack om den saken inte ;) Haha.

Idag ska vi försöka hitta på något skojigt, antingen blir det Klosterfestivalen, eller så vill jag till IKEA. Sköterskan på BVC sa att det var dags att köpa en matstol till Flisan. Så det tyckte hon att vi skulle göra när vi fick chansen. Shit va spännande det är när det börjar hända sådana här grejer. För en annan låter det väl inte så märkvärdigt men för oss är det skit stort! :) Haha. Och snart skall vi börja ge henne små smakportioner, hahahahaha, jag blir pirrig i hela kroppen!!!! :) Det är ju skit roligt!! Tänk va stor hon redan blivit, min lilla lilla unge. Det är sjukt va tiden går snabbt alltså! Men men, det är roligt när det börjar hända saker ändå! :)

Nä, nu ska jag nog se om jag kan ta mig en dusch, sen blir det fart i luckan. Se där ja, nu vakna Flisan! ;) Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0