Skottlossning

Vilken dag det har varit! Jösses! Ska berätta lite kort och snabbt om den omskrivna skottlossningen  på ljungskile folkhögskola! :


En kille hamnar i psykos och tror att folk ska mörda honom. Skolledningen känner att dom inte har någon kontroll på löget och underättar polis. Polis kommer dit och försöker prata med killen men det går inge vidare. Killen hotar flera gånger personer runt omkring samt polis, med kniv. Han går till attack med kniv emot polis och den ena avlossar att skott i killens ben. Ambulans och fler poliser kommer till plats och killen blir omhändertagen. Antagligen hamnar han på psyk, vad vet jag?

Själv låg jag och slumrade på en soffa och fattade ingenting när folk stormade in och började snacka om skottlossningar och knivhot som skett i huset bredvid.. Vaaa? Undrar jag yrvaken.. Sen blir vi kallade till krissamtal och lite sådant.. Tusentals journalister kommer naturligtvis också och vi bler meddelade att INTE tala mednågon av dom utan hänvisa till en presskonferens som ska hållas.. Shit vad händer liksom? Lilla lugna ljungskile.... Ja allt kan hända, när man minst anar det och på dom allra lugnaste platser!

Ja ja,nog om det.. Igår va vi på "hej-samtal" på föräldragruppen, vi ska dit nästa måndag och sncka förlossning mm. i en grupp.. Ska bli lite intressant. Va ju på dansyoga igår också, så härligt! Alldeles lagom förmig just nu, inga hopp eller skutt utan bara harmonisk dans till afrikanska takter samt yoga och avslappning! Jätte härligt! Nu ska jag bege mig in i duschen, och i eftermiddag ska vi antagligen ut och beställa barnvagn :) Tjohoo!! Storhandlade igår, alltid lika roligt att handla massa mat och fylla kylskåp och skafferi! Så nu har vi mat så vi klarar oss!! Gooootttt!! Nää, skriver kanske mer sen.. adjöööken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0