Nära nu ja...

Nu är det minnsan inte långt kvar innan Felicia börjar krypa. Nää, nu har hon ju faktiskt övat sen hon var 3 månader och nu börjar det verkligen ge resultat! Igår låg hon framför soffbordet hemma hos mamma, nästa gång jag tittade så va hon nere vid mina fötter. Vad hände där liksom? På något sätt tog hon sig fram under bordet iallafall :) Det går snabbt när det väl händer alltså. Att vända sig ifrån mage till rygg och ifrån rygg till mage går numera på typ en halv sekund. Så det gäller att vara med! Igår glömde jag helt bort vilken super bebis hon är så jag vände mig om och gick ur vardagsrummet för att hämta en grej, PANG, och sen ett skrik. Då har min lilla unge ramlat ur soffan!!!!! :*( Som tur är så är inte soffan så hög och inga större skador blev det, ett litet blåmärke i pannan, eller ja, ett rött märke typ, och sen var det bra efter lite skrik. Men gudars va ont det gör i hela kroppen!!! Så nu vet man att man inte kan lämna henne under uppsikt en endaste sekund. Alltså, jag kände mig som världens sämsta mamma när hon ramlade ur soffan, jag visste ju att förr eller senare så kommer det ju hända att hon får ont och att man inte är tillräckligt uppmärksam, för det går ju i 180 i hennes utveckling. Men jösses va sämst jag kände mig när hon ramlade ur soffan. :(

Igår kollade vi på ett nytt hus på Onsjö, vi blev både sålda på huset. Så nu ska vi diskutera fram ett pris, som förhoppningsvis faller oss båda i smaken. Säljare som köpare. Men man vet ju aldrig. Känns som att vi har oddsen på vår sida iallafall :) Fast har ju haft otur förr. Men vi får försöka tänka posetivt!:) Detta huset hade öppen spis, vilket är något utav det bästa som finns. Dessutom sjukner ju ddriftkostnaden när man kan elda. Vilket är bra! Men men, nu får vi allesammans hoppas att vi kan göra en grym affär så att vi blir nöjda, jag, tobias och flisan! :D

Flisan har börjat sov-vägra, hon har aldrig tyckt särskilt mycket om att sova, men nu är det allvar! :) Igår sov hon ca. 1,5 timme på hela dagen, är det normalt för en 4 månaders bebis? Eller har jag fått en klarvaken unge? Haha :) Och idag ville hon verkligen inte sova, hon va as trött, men vägrade somna. Tillslut kom John Blund på besök och då gick det inte att hålla ögonen öppna längre :) Jag brukar inte försöka tvinga henne att sova, hon får sköta sitt sovande själv, men när hon är über trött och super grinig så försöker jag hjälpa till lite. Men men, det får man väl göra. Är ganska tärande att försöka få en sper trött unge att vara glad... Ni som umgås med/har barn vet ju att det kan vara ganska påfrestande med trötta ungar :) Dom vill sova, men ändå inte. Haha, barn är bra lustiga :)

Idag, vad ska vi göra idag? Dagen har ju gått ganska snabbt känns det som, klockan är redan 11.26. Vädret är lite halv tråkigt så att gå ut känns tråkigt. Diskat har jag gjort, dammsuga vågar jag inte göra, då kanske hon vaknar och är ännu grinigare :) Haha.. Tvätta kan jag inte heller göra, j*vligt segt att inte ha egen tvättmaskin faktiskt. Men men, det blir det väl ändring på snart hoppas jag :) Flisan äter blåbär och är ganska duktig på att kladda så jag har blåbär överallt. Ja ja, nu vet jag inte vad jag ska skriva mer.. Tror jag avrundar här. Vi hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0