Folk är knepiga?

Folk tror att dom har saker att beklaga sig över... Och när dom öpppnar käften och berättar får man nästa sätta handen för munnen för att låta bli att inte säga något dumt. Man hör, läser, får höra ditten och datten och ungefär 1 tiondel tycker man ärligt synd om. Resten verkar ju inte veta vad "jobbigt" är. Ähh, orkar inte ens gå in på det.

Och vet ni mer vad jag stör mig på? Folk som är jääääävligt duktiga på att tycka saker och ting, men gör dom något, neeeeej. Dom tycker det är kul att säga vad som är rätt och vad som är fel, men lyfter inte ett finger själva för att förbättra saker. Nä, sånt är riktigt jävla irriterande. Ska vi ta ett exempel? Barnen i Afrika, hur många gånger hör man inte, "varför ska man göra si eller så, tänk på alla stackars barn i Afrika, ge alla dom pengarna dit istället". Så ställer man den väldigt enkla frågan, "har du själv skänkt pengar dit?". Vad är det vanligaste svaret? "nääää......" Okej? Men knip igen din lilla mun då och var vänlig att beklaga dig över andra människor när du själv har gjort något åt den saken. Sånt klarar jag bara inte av. Efter 1 år på folkhögskolan va jag rätt trött på sådana människor. Dom va grymt duktiga på att tycka men hade aldrig gjort något själv. KNIP DÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hahaha.. 1 år på den skolan satte sina spår.... ;)

Idag var farfars begravning, väldigt vacker, men fruktansvärt jobbig. Det var extremt mycket människor där, så man kunde riktigt känna hur omtyckt han var. Det kändes fint. Jag grät mycket när jag tänkte på när farfar höll Felicia, hur kul han tyckte det var. Och när personer efter begravningen berättade hur stolt han varit och hur mycket han skrytit över fotografiet på mig och Felicia, blev jag verkligen rörd. Jag grät igen. Jag grät mellan 11 och 17 i stort sätt. Inte hela tiden naturligtvis, men från och till. Kommer nog gråta ikväll igen. Sorg skall ut, inte hållas inombords, man går sönder då.

Nu ska jag se om vi har någon mat hemma, börjar bli lite hungrig.. Äter så dåligt nu igen, 1 gång om dagen typ. Inte bra. Så nu ska jag se vad kylen har att erbjuda :) Vi hörs. Och vet ni, jag tror jag skulle gilla er alla som läser min blogg. Varför vet jag inte, men jag tror jag skulle göra det. Antagligen för att ni tar er tid att läsa allt ovettigt jag kladdar ner här ;) Vi hörs! Ni är rätt grymma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0