Debatt

Tittade precis på en debatt i SVT och ber till gud att blått vinner även detta val. Jag fattar inte riktigt vad dom röda vill få fram? Dom är så förbannat luddiga när dom svarar på frågor. Otrevliga, attackerande och kassa på att debatera. Varför rösta på något sådant? Varför höja skatten? Är det inte bättre att fler får jobb och på så sätt kommer det in mer skattepengar? Eller hur tänker dom där? Varför straffa dom rika så att dom fattiga får med i bidrag? Det funkar ju inte. Höjer man skatten för företagare så resulterar ju det i att dom inte kan anställa personal. Eller? Hur tänker dom egentligen? Nä, tacka vet jag alliansen och jag hoppas vi får behålla en vettig allians och slipper den rödgröna röran!

Vad har jag mer gjort idag förutom att totalt gått in i politik? Jag har lekt med min goding, städat lite, tvättat lite, degat i soffan, kollat på TV. Med andra ord haft en riktig slappardag med pytteliten hemma! Nu ska jag väl fortsätta kolla på TV och sedan gå och lägga mig. Imorgon måste jag nämligen köpa en klänning till farfars begravning. Och framkalla ett litet kort med text som jag ska lägga på kistan ifrån Felicia. Fan va jobbig torsdagen kommer bli, jag får gråten i halsen bara jag skriver om den. Fan. Jag gillar inte att sitta så och gråta. Jag kan börja gråta vart som helst, men just i sådana situationer har jag verkligen svårt för det. Jag fattar inte varför. Min farfar, han är död. Känns sjukligt overkligt. Nu vill jag inte skriva mer om det.

På torsdag ska jag även passa på att försöka tjuvkolla på presenten jag ska få av pappa :) Haha, jag hoppas verkligen det är den mobilen jag vill ha :) Måste gå till banken också och se om vi kan kolla över vårat lånelöfte och plussa på lite på det. Om inte, ja då vet i sjuttsingen hur vi ska göra. Men det löser sig alltid, är inte så jätte orolig för det. Vi har iallafall kommit överens om ett gemensamt pris som vi tycker att huset är värt. Och det är väl lite mer än vad vi ifrån början tänkte lägga på ett hus. Men prioriterar man så som vi så är det ju helt klart värt det.

Nu ska jag ta mig ett glas vatten börjar bli lite torr i näbben. Får väl avsluta detta inlägg med en fråga till er, - Vet ni vad ni ska rösta på? Blått eller rött och isåfall varför? Alltid kul att höra andras åsikter :) Så ta er nu tid och svara på frågan ! ;)






Massage är alltid gott :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänk också på vad de blåa utfört det senaste då de skapat problem för massa i samhället, som mindre jobb chanser, sjuka som tvingas ut och jobba, mindre pengar till pansionärer, jobb chanser för många minskades, mellan klassen i samhället får det bara sämre, tänk då på de som nästan ingen inkomst alls har, sämre sjukvård m.m

de lovade sjukt mycket innan de blev valda, men inget av detta höll dom?Jo att ta pengar..

Det var de som satt högst på listan som fick ut något av det då de vann, så ja de tar från de fattiga för att ge till de rika.

Tänk efter en gång till innan du sätter de blå så högt.

2010-08-25 @ 09:20:32
Postat av: Anna

Jag e blå, tydligen så blå att jag e sveridemokrat enligt testet på aftonbladet men det håller jag nog inte själv med om haha..

2010-08-25 @ 15:16:36
URL: http://annaellanora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0