En resumé..

Tänkte skriva lite snabbt om hur allt gick med min förlossning.. Kanske kunde vara kul att veta? ;) Vaknade iallafall vid 05.00 av att det kändes som att jag hade mensvärk.. Vid 06.00 gick vattnet, då fick jag och T panik och började asgarva och T skulle ringa ambulansen och jag vet inte allt va vi gjorde under dom där minuterna! Haha.. Blev ingen ambulans utan ett samtal till NÄL istället =) Värkarbetet satte igång efter att vattnet gick men tyckte inte att det gjorde särskilt ont.. Hade kontakt med Näl under morgonen/förmiddagen och vid 12.00 hade jag ganska så ont och ganska långa värkar så då bestämde vi oss för att åka in. Kom in vid 12.45 ungefär. Då började det kännas på allvar och jag undrade va fan jag hade gett mig in på! :) Fick en sal vid 13.30 efter första undersökningen, då hade jag öpnnat mig 3 cm. Vid 14.00 gick jag in och la mig i badet, men då började värkarbetet på allvar och jag hade så ont att jag inte fick någon luft typ.. Så efter ca. 1 timme i badet fick jag förflytta mig in till mitt förlossningsrum igen. Men då hade jag så ont att jag inte kunde stå så det fick bli rullstolen! :) När jag lagt mig i sängen kollade dom hur mycket jag hade öppnat mig, då va jag öppen 7 cm! Klockan är nu ca 15.10. Helt plötsligt får jag en "anorlunda" värk och jag skriker att "något händer där nere!".. Då hade jag helt plötsligt på bara någon minut öppnat mig fullt och krystningsarbetet var igång! 35 min. senare va lilla Felicia ute och jag fattade ingenting! :) Hängde inte riktigt med där så jag vart sjukt förvånad när det helt plötsligt ploppade ut en bebis! :) Jag låg och väntade på att någon skulle säga att "nu får du börja krysta för nu ska vi snart föda barn" hahaha.. Men icke! Det höll jag visst redan på med :) Fixade iallafall hela förlossningen utan någon bedövning, bara lustgas! Och det är jag galet nöjd över! Va nog dels därför hela alltet gick så bra och så fort! Ja ja, nu ska jag kika ifall Felicia har lust att vakna för mina bröst håller på att explodera! Har sjuuuukt mycket mjölk! Hahaha.. Och inte va det någon som berättade hur ont det gör att amma! ;) Kan helt ärligt säga att det ser ut som att jag lagt in scilikon i tuttarna! Dom är stenhårda, runda och står rätt ut! Har tom. fått den där "snygga" kanten upptill som gör att man ser ifall någon har scilikon eller inte :) Helt sjukt! Och tungt är det! Nä, nu ska jag peta på min otroligt vackra dotter!! Hej då 

Kommentarer
Postat av: alexandra

gud va tur för dig att det gick så bra!!! :D hoppas allt går bra med den lilla familjen hemma också!!!! puss o kram

2010-04-08 @ 16:19:16
Postat av: Therese

Gratis sillisar.... ha ha. Kul att vara pamela för en tid..

kramar

2010-04-08 @ 22:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0