Allvarligt?

Idag känner jag för att vara allvarlig.. Har nämligen funderat på en massa saker här nu. Vänner tex.? Vad är en vän? Alla verkar ju tycka ungefär samma om hur en vän skall vara. MEN.. Hur många kan egentligen betrakta sig som en riktig vän? Om du verkligen tänker till, är DU en bra vän? Eller har DU en uppfattning om hur en vän skall vara och glömmer själv bort att vara mot andra som du vill att andra ska vara mot dig? Jag tror faktiskt att dom flesta gör de. Jag kan helt ärligt säga, att jag försöker vara mot andra som jag vill att andra ska vara mot mig. Men jag är inte helt felfri, de ska jag inte sticka under stolen med. De är ingen. Men jag är samtidigt så sjukt trött på att höra alla beklaga sig över "sina vänner".. Den gör inte si den gör inte så, hon säger de, han säger så. Jag undrar hur många av dom "som beklagar sig" över sina vänner, faktiskt säger de TILL den/dom person -en - erna. Alla vill vi ju framstå som så sjukt bra, men ju mer jag öppnar ögonen och ju mer jag funderar så ser de bara mörkare och mörkare ut. (Tro nu inte att jag pratar om alla jag känner, men en del) Jag drar naturligtvis inte alla över en kam, jag bara spottar ut lite om mina egna erfarenheter om "vänner". Somliga har gått andra har stannat kvar. Bara en sån grej bevisar ju vilka som är riktiga och vilka som inte är de.. Kanske? Ja ja, finns en hel del mer att tillägga men de tar vi enh annan gång. Ja, känner du dig träffad är du väl antagligen än av dom jag skriver om! ;) 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Som du skriver så är ingen perfekt, och vi alla gör fel ibland. Jag tror det viktigaste är att se till personen för alla är vi olika. Att ärlighet varar längst är det väl ingen som undgått, men varför fortsätter folk att ljuga? Är det spänning eller är det osäkerhet som gör det? Att bli trött på en väns beteende kan vi alla bli men att gå vidare till andra vänner och gnälla över den vännens beteende är ju faktiskt riktigt illa. Det bästa är ju att lösa det med vännen med en gång.



Jag är en sån person som gärna drar mej undan när jag mår dåligt, för då vill jag bara ligga i min säng under täcket o stirra i taket och få fundera i fred. Det fick jag skit för. För då var jag en dålig kompis som inte ville ta en fika o prata ut om min problem. Det fick jag höra av andra vänner. Då kan man undra om den "vännen" som ville att jag skulle prata ut om mina problem, skulle snackat vidare om hon fått reda??!!



Iaf, så var det det jag menade med att man får se till personen. Alla är vi olika liksom.

Dom riktiga vännerna är dom som alltid finns där och är ärliga oavsett vad det gäller!!!

2009-08-20 @ 12:52:10
URL: http://annaellanora.blogg.se/
Postat av: Moni

Jag kan säga såhär att nej, jag tar inte åt mig av vad du skriver personligen för jag tycker att jag själv är en bra vän till mina vänner,men däremot känns det som om du kanske kan mena att jag är en av dom, för jag har på min egen blogg 'beklagat mig' över mina vänner, som du skriver att du är så trött på att höra alla göra. MEN å andra sidan så kan jag väl inte vara en av dom , för jag antar att eftersom du skriver och undrar hur många som säger det till sina vänner så hade du isf sagt det till mig. MEN det var där jag tog åt mig. För jag är som sagt en av dom, som klagat.. Kände att jag var tvungen att skriva det. Slå en signal om du vill prata. Puss och kram Moni

2009-08-21 @ 16:00:54
URL: http://moniramoses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0